דיאטה בחורף

דיאטה בחורף: איך שומרים על תזונה נכונה?

חורף, וגשם מטפטף על העורף, וקר. מי מאתנו יכול לחשוב בכלל על איך שייראה בבגד ים בעוד כמה חודשים כשנלך לים, עכשיו כשאנחנו מתפנקים עם שוקולדים מתחת לפוך. הקיץ נראה רחוק מתמיד, אבל הוא יגיע, וכשהוא יגיע, אי אפשר יהיה להחביא את הצמיגים ואת איברי הגוף המידלדלים בתוך שכבות בגדים מתעתעות. דווקא ובמיוחד בימים הקרים חשוב לשמור על תזונה נכונה ולא לוותר כל כך בקלות על דיאטה.

בחורף משהו עובר על הגוף שלנו. היום מתקצר, הטמפרטורה יורדת, המערכת החיסונית נעשית רגישה יותר, המטבוליזם משתנה, ההורמונים מגיבים בהתאם ולכל הדברים הללו יש השפעה ישירה על ההרגלים התזונתיים שלנו. תוסיפו לכך את הירידה שלנו בהוצאת אנרגיה כי אנחנו פחות פעילים גופנית, את הירידה בכמות המלטונין שמשפיע על מזג הרוח שלנו ואת הפיצוי הכי קל שאנחנו מכירים – אוכל מנחם, מפוצץ בסוכרים, פחמימות וקלוריות. יהיה לנו מזל אם נסיים את החורף רק עם תוספת של 2-3 קילו.

דיאטה בחורף

קבלו מספר טיפים חשובים איך לשמור על תזונה נכונה ועל אורח חיים בריא במהלך העונה הקרה:

  1. כשבחוץ קר, לכם כדאי לאכול אוכל שהוא חם – הרבה מרקים, הרבה ירקות מבושלים, הרבה תה בכל הטעמים, וגם דייסות שיבולת שועל מומלצות מאוד. מומלץ להתחיל את היום עם דייסה טובה שיוצרת תחושת שובע למשך זמן רב, וברגעים של חולשה במהלך יום העבודה להכין מרק משקית.
  2. ביי ביי שוקולד – דיר באלאק, היזהרו מכל המתוקים בחורף, ועוד יותר שימרו נפשכם מפני בצקים למיניהם כולל בצק עלים, גביניות נימוחות בפה, רוגלכים נוטפי שוקולד, מעוגות קרם טובות, מכוסות שוקו מהבילות, מתותים בקצפת, מהסופגניות של חנוכה, מאוזני ההמן של פורים, מהקרם ברולה הנפלא שאימא שלכם מכינה. תפנימו: זה יסוד כל הרע!
  3. פחות קפה, לא רק פחות מאפה – יש נטייה להרבות בשתיית קפה בחורף, וזו נטייה לא בריאה במיוחד ולא תורמת לדיאטה. כדאי שתמירו את השתייה החמה לתה צמחים טעים  (לימונית מסתורית, קסם התפוח, צ'אי רוחני, פסיפלורה אקזוטית או כל טעם אחר שעושה לכם את זה). תה לא רק מחמם, הוא גם מרגיע וממלא את הבטן לפחות לתקופת זמן מסוימת.
  4. ספורטיביות במיטבה – נכון, קר, וזה מפתה להתכרבל ואפילו לצאת מהפוך בשביל לקחת משהו מהמקרר או כדי לכבות את האור זו משימה קשה ומורכבת מוטורית עבור רבים מאתנו. בכל זאת, אנחנו חייבים לעצמנו במיוחד בחורף פעילות גופנית קבועה, לעשות אירובי, לעשות כוח, לעשות ריצה, לעשות אופניים, לעשות משהו עם עצמנו במשך 30 דקות לפחות 3 פעמים בשבוע. לטובת בעלי המשמעת העצמית הנמוכה מומלץ להיעזר בשירותיו של מאמן כושר אישי שמגיע עד הבית לאמן ולא נותן להישבר כל כך בקלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *