בטיחות בעבודה

מהו תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה?

בכל ארגון שמכיל 50 עובדים ומעלה חייב להיות נוכח ממונה בטיחות בעבודה. ממונה בטיחות בעבודה חייב להיות לפי חוק משנת 1996 אחראי על בטיחות העובדים, והוא אחראי למנוע תאונות עבודה, מחלות עבודה והוא אמון על הבטיחות של העובדה. תפקידו של מנהל הבטיחות בעבודה הוא לנהל את מערך הבטיחות של העובדים ולדווח על תקלות בטיחות ועל תאונות עבודה שקורות במקום.

מהו תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה?

קביעת מדיניות בטיחות – תפקיד בולט של ממונה בטיחות הוא קביעת בטיחות וגהות של מקום העבודה תוך הפצת המדיניות הקרב העובדים.

בניית הליכי סיכונים –  על מנהל הבטיחות לאתר סיכונים במקום העבודה, להתריע עליהם ולעקוב אחר מיגורם. על ממונה הבטיחות לאת את רמת הסיכונים במקום העבודה ולהודיע עליהם לממונים עליו.

בניית תכנית לצמצום סיכונים במקום העבודה – על ממונה הבטיחות לצמצם סיכונים במקום העבודה. חשוב שהתכנית תהיה תכנית לניהול בטיחות עם מערך מבנה מסודר בו יהיה ניהול סיכונים הדרכת בטיחות, מערכת בריאות תעסוקתית, מערכת עם בדיקות בריאות תקופתיות לעובדים, פעולות ומשימות לצמצום תאונות עבודה.

ניהול מערכי חירום – עוד חשוב כי ממונה בטיחות בעבודה יבנה מערכי חירום לשעת סכנה. המערכים עליהם להיות כוללים ביצועי תרגילים המתאימים למצבי חירום.

עוד כלולים בתפקיד ממונה בטיחות  – הפעלת נאמני בטיחות, תעוד חומרי הבטיחות סיכום דוחות של תאונות עבודה ומחלות עבודה והעברתם לגורמים ממונים.

לסיכום חשוב שממונה על בטיחות ידע לדווח למנהל על סכנות צפויות במקום העבודה. חשוב שהמונה על הבטיחות ידע לרתום את המנהלים לתהליכי הבטיחות וידע להתריע על רמות הסיכון הנמצאות במקום העבודה.

ממונה על בטיחות הוא אינו תפקיד קל והוא דור שסבלנות עירנו זמן ואחריות, עם זאת הוא יכול להציל חיים יקרים מפז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *