רוצים להיכנס לשוק חדש? מחפשים מידע על אותו שוק? מעוניינים לבדוק האם המוצר שלכם מתאים למגזר מסוים או למדינה מסוימת? אם השאלות הללו מטרידות אתכם – אתם צריכים לבצע מחקר שוק. רק כך תוכלו להיות בטוחים כי הגעתם אל השוק הנכון והמתאים לכם ולמוצר שלכם.

כאשר אנחנו רוצים להיכנס אל פלח שוק חדש או שאנחנו מעוניינים לשווק מוצר חדש חשוב שנבדוק קודם כל את השטח ונוודא האם אכן אנחנו חותרים לכיוון הנכון. לא כל שוק צורך כל מוצר ולא כל אחד זקוק לכל דבר ואם לא נעשה שיעורי בית מקדימים בדמות מחקר שוק אנחנו עשויים למצוא את עצמנו עם מוצר שלא יהיה לו כל ביקוש וכמובן עם הפסדים ניכרים.

מה זה בעצם מחקר שוק?

מדובר למעשה באוסף של נתונים העוסק בקהל יעד ספציפי, בסביבה העסקית ובמתחרים הפועלים באותו התחום או באותו המקום. את מחקר השוק מנתחים לעומק באופן אובייקטיבי ושיטתי כאשר המטרה של המחקר היא הבנת השוק ביחס לכל הסביבה העסקית והפעילות של המתחרים.

למעשה מהווה מחקר השוק כלי שנועד לסייע לנו לקבל החלטות עסקיות בצורה מושכלת ושקולה.

מה נרוויח ממחקר השוק?

ישנן כמה וכמה תועלות אשר מהם ייהנה העסק בעקבות מחקר השוק שיבצע. מדובר בכלי אפקטיבי במיוחד מכמה סיבות.

דוגמאות למידע שכלול במחקר השוק:

גודל השוק.

פלח השוק.

ספקים.

מפיצים.

פרופיל לקוחות.

מגמות עתידיות ועוד.

לא קופצים למים לפני ביצוע מחקר שוק מעמיק!

 

בנוסף מאמר זה עשוי לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *