איך רושמים סימן מסחר

איך רושמים סימן מסחר?

סימן מסחר הינו סימן בעל ערך, שערכו שווה למוניטין וכן שווה כסף רב לחברה מסחרית או לעסק. על מנת להבטיח את הבלעדיות, צריך להקפיד לרשום אותו בצורה מתאימה.

היכן רושמים את סימן המסחר

את הרישום צריך לבצע בגורם המתאים המסדיר זאת מבחינה כלל ארצית, לאומית. זה נעשה במשרד המשפטים, באגף המטפל בסימני מסחר. ולמה משרד המשפטים? חשוב להבין כי הרעיון של רישום סימן מסחר דומה בצורה עקרונית לרישום פטנט (למרות שיש כמה הבדלים מסוימים). מטרת הרישום היא לשמור על זכויות של אדם או עסק לגבי סימן בעל ערך מסחרי. הסימן יכול להיות לוגו או עיצוב אחר שיש לו ערך מסחרי ואשר רוצים למנוע מגורם מתחרה להשתמש בו.

בדיקה שהסימן הינו מקורי

על מנת להשלים רישום סימן מסחר צריך לוודא שהסימן הזה מקורי ושאין מניעה להשתמש בו. במשרד המשפטים, באגף המטפל בסימני המסחר, הם מוודאים שאכן זה המצב. על מנת להימנע ממצב לא נעים, מקובל להיעזר במשרד עו"ד המתמחה ברישום פטנטים וסימנים מסחריים. עו"ד מגישים את הבקשה וגם מוודאים שהסימן עומד בתנאים ולא תהיה בעיה להוסיפו לפנקס הפטנטים.

תוקף וחידוש של סימן מסחר

על פי הכללים הנוכחיים, רישום סימן מסחר תקף ל-10 שנים. מדובר בפרק זמן שבו הסימן נהנה מהגנה משפטית מפני הפרות. במידה וישנו שימוש לא מורשה בסימן, ניתן לתבוע את הגוף המפר ולהתמודד עם המצב בצורה טובה. על מנת שתוקפו של סימן המסחר לא יפוג, ניתן לחדש אותו לתקופת זמן נוספת. חשוב לציין כי במידה ומדובר בסימן של חברה בעלת פעילות נוכחית בחו"ל או שאפשרית פעילות כזאת בהמשך, רצוי לרשום סימן מסחר גם מול הרשויות המתאימות במדינות נוספות.

לתיאום פגישה עם עורך פטנטים >>>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *