איך מגישים תביעת רשלנות בעת ניתוח?

רשלנות רפואית בעת ניתוח יכולה להיגרם מסיבות וטעויות רבות ושונות אשר אותם מבצע הצוות הרפואי.
כיום מוגשות מידי שנה בארץ ובעולם אלפי תביעות רשלנות רפואית, וזאת בעקבות ניתוחים שנכשלנו או הולידו נזק בשלבים מאוחרים יותר בגוף המטופל. בנוסף חשוב לדעת כי רשלנות רפואית בזמן ניתוח עלולה להוביל לנזקים כבדים ואפילו למוות – ולכן חשוב לדעת מהן הזכויות שלכם במידה וקרוב משפחה שלכם היה קרבן לרשלנות רפואית.

אז לפני שנפרט את הדרך שבה ניתן להגיש תביעות רשלנות בניתוח, חשוב לדעת מהם המקרים הנפוצים של רשלנות מסוג זה:

ניתוח שכשל – ניתוחים שבהם לא סופק חמצן במינון נכון, במקרים שבו חומרי ההרדמה גרמו לאלרגיה או מוות, מקרים בהם ההליך הניתוחי גרמו לשיתוק מוחין, נכות, נזקים נפשיים שנגרמו למטופל בעת ניתוח שכשל ועוד, כולם נחשבים לניתוחים שנכשלו ולרשלנות בעת ניתוח. 

השארת חפץ בגוף המנותח – השארת חפץ בגוף המנותח כמו כלי ניתוח ועזרים שונים עלולה להוביל לזיהום ומכאן לניתוח כושל ולנזקים כבדים בגוף המטופל.

העדר בדיקות מתאימות – לפני ניתוח על צוות בית החולים לבצע סקירות של המטופל, לשאול שאלות, ולבצע את כלל הבדיקות המתאימות לפני הניתוח. במידה ולא נשאלנו השאלות הנכונות ולא נבדקו העובדות אותן על בית החולים לברר, מדובר ברשלנות בעת ניתוח.

אבחנה לקויה – גם אבחנות לקויות שמובילות לפעולות כמו ניתוחים שאינם דרושים, ניתוח לא נכון ואף הקרנות כימותרפיה שלא כצורך, נחשבים כישלון ורשלנות רפואית.

אז מה עושים במידה ואתם חשים או יודעים כי הייתם קרבן לרשלנות רפואית?

במידה וקיבלתם טיפול לקוי בעת הניתוח ובמידה והצוות ביצע טעויות הרות גורות בכם ואפילו בבני המשפחה שלכם, חשוב להגיש תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט. את התביעה מגישים באמצעות עורך דין המומחה בתחום והוא  עו"ד רשלנות רפואית. עורך דין מסוג זה יוכל לסייע לכם בייעוץ, הבנת ה סיכויים שלכם לזכות בתביעת רשלנות רפואית, והוא זה שייצג אתכם בצורה הנכונה ביותר בעיקר אם אתם בוחרים עו"ד רשלנות רפואית מומלץ, מקצועי ומנוסה.

צרו קשר עכשיו!