מכשירי מדידה לחשמל: כדאי להבין מה החשמלאי בודק 

 

כל אדם מזמין חשמלאי עבור התקנה או שינוי של מערך החשמל אצלו, ועבודה של חשמלאי היא דבר נדרש בצורה די בסיסית עבור מבנה שהוא לשימוש עסקי או פרטי כאחד. בעידן המודרני בו אנו נמצאים זה דבר ברור מאליו כי מבנה יהיה כזה שבו יש חיבור אל אספקה של חשמל, וגם במקומות שבהם לא היה אפשרי להתחבר לחשמל כבר יש את האופציה הזו, כמו אזור טעינה לטלפון הסלולרי באוטובוס ציבורי בזמן הנסיעה.

כדי שהעבודה של חשמלאי מקצועי תהיה קצת יותר ברורה וקצת פחות לא ידועה, הנה כמה ממכשירי המדידה שבהם נעזר כל חשמלאי כאשר הוא נקרא לשם ביצוע של עבודת חשמל המדידה נעשית בעזרת רב מודד שתפקידו למדוד גדלים חשמליים כגון מתח, זרם, התנגדות, וכ"ו.

בדיקות קצר

כל בדיקה של מתקן חשמלי, מכונות חשמליות וארונות חשמל נעשית גם עבור אבחון של קצר ומדוע הוא נוצר ולשם כך כל חשמלאי מקצועי צריך להיות עם כלי עבודה רלבנטי לביצוע של בדיקת קצר עם עט בדיקה דיגיטלי או אנאלוגי. לצד שני המכשירים החשובים הללו ישנו גם גלאי פאזות לשם גילוי חוט חי או גלוי סדר פאזות ואיתור של קצר במעגל חשמלי קיים.

 

טיב בידוד והארכה

חשמלאי מיומן יגיע אל המקום גם עם מכשיר שמאפשר לו לבצע בדיקה של הארכה בצורה מקצועית. לשם כך ישנו מכשיר שאיתו מבצע החשמלאי בדיקת התנגדות  לשם בדיקת מערכות חשמליות ציוד להגנה מפני ברקים וכן בדיקת מערכת הארקה של ציוד חשמלי קיים. ישנם גם מכשירים משולבים מד התנגדות יחד עם בדיקת עכבת הלולאה עבור בדיקה ותחזוקה של מתקנים חשמליים מבוססי פחת חשמלי.

 

מדידה סביבתית

בתחום של מדידות סביבתיות חשמלאי מגיע עם מד שונה לכל צורך. ישנו מד עבור מטמפרטורה, מד עבור דציבל, מד עבור פיזור אור ומד טמפרטורה שמגיע בצורה של אקדח.

 

מדידת חוטים חשמליים

צבת מדידה נראה בקצה שלו כמו צבת ומכאן שמו, הוא נועד עבור מדידה של חוטים חשמליים המותקנים במעגל חשמלי ביתי וכן עבור זה התעשייתי. חשמלאי אשר נדרש לביצוע של מדידה בחוטי חשמל הקיימים במערכות חימום, מערכות אוורור ומערכות של מיזוג אוויר.

 

 

צרו קשר עכשיו!