איך לבחור מזגן חסכוני לקיץ?

המאמר באדיבות טכנאי למכשירי חשמל

הקיץ מגיע ועמו החום הישראלי המאפיין כל כך את חודשי השנה הללו. מסתבר כי הקיץ הולך ונעשה חם יותר משנה לשנה, וכך גם מוכיחים המחקרים. לא פלא שמשנה לשנה עוד ועוד אנשים מגיעים למסקנות שבלי מזגן – זה בלתי אפשרי. ואכן, בכל בית, מוסד, עסק או משרד יש נוכחות בולטת של מזגנים. אך אליה וקוץ בה – אמנם מזגנים פותרים את בעיית החום והלחות, והם בהחלט יוצרים טמפרטורה נעימה ומוצלחת. אבל העלויות שלהם בהחלט משמעותיות. ואין מדובר על עלות הרכישה וההתקנה שהיא לגמרי לא מבוטלת. אלא על עלויות השימוש וצריכת החשמל.

המענה: בחירת מזגן חסכוני

היות ומדובר על כלי אשר זולל כמויות של חשמל חשוב מאוד לשים לב לכך שכאשר בוחרים מזגן צריך להתייחס לנקודה חשובה ומשמעותית של צריכת חשמל. כידוע לכל מוצר חשמלי אותו אנו רוכשים יש דירוג אנרגטי. הדירוג הזה בא לספר לנו כמה חשמל צורך המוצר. כאשר מדובר על מוצרי חשמל קטנים או כאלו שהצריכה שלהם אינה גבוהה באופן כללי, הרי הנקודה הזו לא תמיד מאד משמעותית. אך כאשר מדובר על מוצר חשמלי גדול אשר כמויות צריכת החשמל שלו גבוהות. ולצד נתון זה חשוב להזכיר כי השימוש במזגן הינו לאורך זמן ממושך יחסית בהשוואה למוצרים אחרים. הרי עניין הדירוג האנרגטי הינו משמעותי פי כמה.

הדירוג ושיטת הקירור

ואכן, בתחום המיזוג יש שימת לב מיוחדת לצריכת החשמל. מה שמביא לכך שיצרניות המזגנים עמלות למצוא פתרונות אשר יפחיתו במידת האפשר את כמויות צריכת החשמל של המזגנים. אחת השיטות הפופולאריות היה שיטת הקירור שנקראת בשם אינוורטר. מדובר על שיטת עבודה בה המזגן מבצע את פעולות הקירור באופן כזה אשר מביא לחיסכון ניכר בצריכת החשמל בלי לפגוע באיכות הקירור. אמנם עלות המזגן יקרה מעבר למזגנים אחרים, אך לטווח הרחוק הרכישה היקרה הזו מצדיקה את עצמה, מכיוון שחשבונות החשמל יהיו נמוכים משמעותיות על פני שימוש במזגנים רגילים אשר צורכים כמויות גדולות של חשמל. בנוסף חובה ללמוד כיצד לעשות שימוש חסכוני וחכם במזגן.

אולי יעניין אותך גם תיקון מזגן אלקטרה בתל אביב

איך לבחור מזגן חסכוני לקיץ?

צרו קשר עכשיו!